OBCHODNÍ PODMÍNKY PROVOZOVATELE ON-LINE APLIKACE MePojistky

Aplikací se rozumí: on-line aplikace MePojistky.cz (dále jen "Aplikace").

Provozovatelem Aplikace je společnost TIFRA s.r.o., IČO: 066 49 581, se sídlem Opletalova 1015/55, Nové Město, 110 00 Praha 1, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze pod sp. zn. C 286256 (dále jen "Společnost").

Společnost je v rámci své činnosti registrována u České národní banky (dále jen "ČNB") v postavení samostatného pojišťovacího zprostředkovatele dle zákona č. 170/2018 Sb. o distribuci pojištění a zajištění. Předmětnou registraci Společnosti u ČNB lze ověřit skrze funkcionality umístěné na webových stránkách https://www.cnb.cz/cnb/jerrs.

Společnost poskytuje prostřednictvím Aplikace Klientům (definice Klienta viz dále) služby (dále jen "Služby") spočívající ve srovnání nabídek služeb a produktů třetích stran [spolupracujících pojišťoven (dále jen "Spolupracující pojišťovny")] v oblasti neživotního pojištění (zejména v podobě povinného ručení a havarijního pojištění osobních motorových vozidel) (společně dále jen "Produkty") a současně ve zprostředkování možnosti řešení pojistných potřeb Klientů a požadavků Klientů v oblasti neživotního pojištění dle kritérií zadaných Klientem v Aplikaci prostřednictvím zprostředkování možnosti uzavření smlouvy na Produkty mezi Spolupracující pojišťovnou a Klientem (dále jen "Pojistná smlouva"). 

Společnost poskytuje Služby výhradně ve vztahu k Produktům nabízeným v České republice, v českém jazyce a Spolupracujícími pojišťovnami působícími na území České republiky.

Společnost dále poskytuje Klientům prostřednictvím Aplikace možnost využití služby/ funkce "Bezpečná jízda" (dále jen "Funkce").

Společnost je oprávněna nabízet Klientům v rámci Aplikace své další služby a/ nebo Produkty, jakož i Klienty informovat o možnosti využití služeb smluvních partnerů Společnosti. 

Aplikace může obsahovat také odkazy na jiné webové stránky, aplikace nebo reklamy třetích stran, přičemž kliknutím na tyto odkazy Klient souhlasí s tím, že tak činí na vlastní nebezpečí. Jsou-li v rámci Aplikace umístěny odkazy na aplikace a/ nebo internetové stránky a/ nebo reklamy třetích stran, Společnost za obsah těchto aplikací a/ nebo internetových stránek neodpovídá. Společnost tyto webové stránky, odkazy, aplikace nebo reklamy třetích stran nekontroluje ani neschvaluje a neodpovídá za obsah těchto odkazovaných stránek. Společnost nenese žádnou odpovědnost za jakékoli ztráty nebo škody, které Klientovi vzniknou v souvislosti s přístupem Klienta a s používáním těchto odkazů, webových stránek, aplikací nebo reklam třetích stran.

Společnost stanovuje následující obchodní podmínky (dále jen "OP") pro využívání Aplikace, Služeb a Funkce. Užíváním Aplikace vyjadřuje Klient svůj bezpodmínečný souhlas s těmito OP.

I. ÚVOD

  1. Tyto OP upravují vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklá v souvislosti s využíváním Aplikace a Služeb jinou fyzickou či právnickou osobou (dále jen "Klient"), jakož i podmínky využívání Aplikace a Služeb Klientem, nestanoví-li zvláštní ujednání mezi Klientem a Společností jinak. Klientem může být i právnická osoba a podnikající fyzická osoba, pokud chce využít Aplikaci a Služby. Klient, který je právnickou osobou, může Aplikaci a Služby využít pouze v případě, že za něj jedná osoba oprávněná k takovému jednán v souladu s obecně závaznými předpisy. Tyto OP současně obsahují informace a poučení povinně poskytované Společností Klientům před uzavřením Smlouvy (definice Smlouvy viz dále) prostřednictvím prostředků komunikace na dálku.
  2. Klient souhlasí s těmito OP, s právy a povinnostmi z těchto OP plynoucími a zavazuje se je dodržovat. Okamžikem zahájení využívání Aplikace Klientem vyslovuje Klient svůj souhlas s těmito OP. Spolu s odsouhlasením těchto OP dochází k uzavření smluvního vztahu mezi Společností a Klientem o poskytování Služeb ("Smlouva"), který se řídí těmito OP a jehož předmětem je poskytování Služeb Společností Klientovi. Klient souhlasí s tím, aby Společnost začala s poskytováním Služeb ihned po uzavření Smlouvy. Právo Klienta na odstoupení od Smlouvy upravené těmito OP není ujednáním dle předchozí věty dotčeno. Veškeré Služby jsou Klientovi poskytovány zdarma (to neplatí zejména pro Produkty a s nimi související služby nabízené a poskytované jednotlivými Spolupracujícími pojišťovnami). Smlouva je vždy uzavřena na dobu neurčitou, není-li v konkrétním případě ujednáno jinak.
  3. Klient bere na vědomí a souhlasí s tím, že Služby jsou Klientovi poskytovány výhradně on-line. Nezbytnou podmínkou poskytování Služeb Klientovi je tedy existující a řádně fungující internetové připojení na straně Klienta. Náklady internetového připojení hradí Klient bez účasti Společnosti. Zabezpečení internetového připojení proti vnějším útokům (např. prostřednictvím virů), jakož i proti únikům jakýchkoliv dat Klienta, jakož i proti jakémukoliv zneužití (např. prostřednictvím antivirového programu) zajišťuje a hradí Klient bez účasti Společnosti. 
  4. Klient bere na vědomí, že Účet (definice Účtu viz dále) a/ nebo Aplikace nemusejí být dostupné/ plně funkční nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení Společnosti, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob, popř. z jiných důvodů. Společnost není odpovědná za jakoukoliv újmu způsobenou Klientovi z důvodu nedostupnosti/ nefunkčnosti Účtu a/ nebo Aplikace.
  5. Aplikace srovnává nabídky Produktů Spolupracujících pojišťoven dle kritérií zadaných Klientem v rámci Aplikace. Klient si návazně v rámci Aplikace vybírá Produkt, který vyhodnocuje dle svého uvážení jako vyhovující a/ nebo optimální a je mu umožněno učinit objednávku poskytnutí tohoto Produktu prostřednictvím rozhraní Aplikace (resp. prostřednictvím Společnosti) u vybrané Spolupracující pojišťovny.
  6. Společnost může za účelem možnosti plnění Služeb spolupracovat s třetími osobami, zejména pak s těmi, které vykonávají činnosti spočívající ve vyhledávání zájemců o Produkty nabízené Spolupracujícími pojišťovnami.

II. UŽIVATELSKÝ ÚČET

  1. Podmínkou uzavření Smlouvy a/ nebo poskytování Služeb Klientovi může být (v závislosti na aktuálním technickém rozhraní Aplikace) registrace Klienta v rámci Aplikace, a to prostřednictvím vyplnění předepsaných údajů v rámci formuláře umístěného v Aplikaci, čímž bude vytvořen účet Klienta (dále jen "Účet"). Vyplněním předepsaných údajů vyjadřuje Klient souhlas s těmito OP. Klient je povinen při využívání Aplikace a/ nebo Účtu jednat pouze za svou (a nikoliv jinou) osobu a nenarušovat práva jakýchkoliv třetích osob. Účet je vázán pouze na jednu osobu, a to na osobu, která Účet v Aplikaci vlastní vůlí vytvořila. Účet je nepřenosný. Je zakázáno, aby se jeden Klient zaregistroval vícekrát a/nebo používal více než jeden Účet.
  2. Při registraci Klienta v rámci Aplikace, při vytváření Účtu, jakož i při jakémkoliv jiném využívání Aplikace je Klient povinen uvádět veškeré údaje tak, aby tyto odpovídaly skutečnosti a byly aktuální. Údaje uvedené v Účtu je Klient při jakékoliv jejich změně povinen neprodleně aktualizovat. Údaje uvedené Klientem v rámci Účtu, jakož i při jakémkoliv využívání Aplikace, jsou Společností považovány za správné.
  3. Přístup Účtu může být zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Klient je povinen zachovávat mlčenlivost ohledně informací nezbytných k přístupu do jeho Účtu, uchovávat je v tajnosti a chránit je před zneužitím třetí osobu. Klient není oprávněn umožnit využívání Účtu třetím osobám. Společnost nenese jakoukoliv odpovědnost za případné užívání a/ nebo zneužívání Účtu třetí osobou.
  4. Klient bere na vědomí, že Společnost není povinna archivovat jakékoliv údaje a dokumenty případně evidované/ uložené v rámci Účtu. Společnost nenese jakoukoliv odpovědnost za případné smazání údajů a dokumentů případně evidovaných/ uložených v rámci Účtu.
  5. Založený Účet slouží, mimo jiné, jako prostředek komunikace mezi Klientem a Společností v rámci poskytování Služeb. Dalším komunikačním prostředkem mezi Klientem a Společností bude také e-mail Klienta, který Klient Společnosti v rámci Aplikace sdělí (dále jen "E-mailová adresa Klienta"). Klient souhlasí s tím, že je Společnost oprávněna využít E-mailovou adresu Klienta i pro účely zasílání svých obchodních sdělení a/ nebo nabídek dalších služeb poskytovaných Společností. Společnost je oprávněna zasílat takové obchodní sdělení a/ nebo nabídky dalších služeb na E-mailovou adresu Klienta i opakovaně po celou dobu trvání Smlouvy. Klient je oprávněn odmítnout souhlas s takovýmto využitím E-mailová adresy Klienta buďto: (i) odesláním e-mailové zprávy na e-mailovou adresu Společnosti info@mepojistky.cz; (ii) "odhlášením odběru" přímo prostřednictvím odkazu umístěného v každé příslušné e-mailové zprávě Společnosti; (iii) písemným oznámením doručeným na adresu sídla Společnosti.
  6. Klient souhlasí s tím, že jakákoliv e-mailová zpráva doručená Společností na E-mailovou adresu Klienta se považuje za doručenou Klientovi nejpozději 3. (slovy: třetím) pracovním dnem po dni, kdy byla taková e-mailová zpráva Společností na E-mailovou adresu Klienta Společností odeslána, a to bez ohledu na to, zda si Klient takovou e-mailová zpráva přečetl či nikoliv. 
  7. Klient bere na vědomí, že Společnost může zrušit Účet kdykoliv bez udání důvodu, a zejména také případě, kdy Klient svůj uživatelský účet déle než 12 měsíců nevyužívá, či v případě, kdy Klient poruší své povinnosti vyplývající ze Smlouvy (včetně těchto OP). Klient bere na vědomí, že Společnost může kdykoliv bez udání důvod omezit či ukončit přístup Klienta k Aplikaci.
  8. Klient může zrušit svůj Účet kdykoliv bez udání důvodu, a to v rámci rozhraní Aplikace.

III. UZAVŘENÍ POJISTNÉ SMLOUVY

  1. Aplikace obsahuje seznam Produktů a s nimi souvisejících služeb nabízených jednotlivými Spolupracujícími pojišťovnami, a to včetně uvedení orientačních cen těchto Produktů a s nimi souvisejících služeb. Veškeré nabídky Produktů a s nimi souvisejících služeb umístěné v Aplikaci jsou nezávazné a Společnost ani Spolupracující pojišťovna nejsou povinni uzavřít příslušnou Pojistnou smlouvu za tam uvedených podmínek. Nabídka vztahující se k příslušnému Produktu a s ním souvisejícími službami uvedená v rámci Aplikace nepředstavuje návrh na uzavření Pojistné smlouvy. Ceny nabízených Produktů a s nimi souvisejících služeb jsou uvedeny v orientační výši a Společnost neručí za to, že Spolupracující pojišťovna s Klientem za tyto ceny příslušnou Pojistnou smlouvu uzavře. 
  2. Aplikace automaticky srovnává podmínky Spolupracujících pojišťoven související s Produkty na základě veřejně dostupných informací nebo na základě individuálně sdělených podmínek Spolupracujících pojišťoven. Srovnání nabídek v rámci Aplikace je pouze orientační (viz také výše). Společnost není povinna zveřejňovat v rámci Aplikace nabídky Produktů všech Spolupracujících pojišťoven a/ nebo všech pojišťoven působících na příslušném trhu.
  3. Pro účely objednání možnosti uzavření Pojistné smlouvy Klient vyplní objednávkový formulář umístěný v rámci Aplikace (dále jen "Objednávkový formulář"). Objednávkový formulář obsahuje zejména tyto informace:
    • osobní údaje Klienta vyžadované Společností v rozsahu nezbytném pro zajištění poptávaného Produktu a s ním souvisejících služeb (zpravidla se jedná o jméno, příjmení, pohlaví, rodné číslo, emailovou adresu Klienta, či jiný přímý kontakt na Klienta);
    • specifikace objednávaného Produktu a s ním souvisejících služeb;
    • tyto OP;
    • informace o povinně zveřejňovaných informacích v souladu s plněním uložené zákonné povinnosti (za předpokladu, že na daný Produkt tato povinnost dopadá);
    • zásady ochrany osobních údajů (pokud již nejsou zájemci k dispozici);
    • seznam Spolupracujících pojišťoven;
    • informace o Společnosti jakožto pojišťovacím zprostředkovateli;
  4. Odesláním vyplněného Objednávkového formuláře ze strany Klienta Společnosti prostřednictvím Aplikace je Klientem učiněna objednávka možnosti uzavření Pojistné smlouvy (dále jen "Objednávka"). Odesláním Objednávkového formuláře Klient potvrzuje, že se seznámil s veškerými výše uvedenými dokumenty.
  5. Společnost návazně předá Objednávku Spolupracující pojišťovně, která je oprávněna uzavřít s Klientem předmětnou Pojistnou smlouvu. Pro účely poskytování Služeb je nezbytné, aby Společnost osobní údaje Klienta předala vybrané Spolupracující pojišťovně, či vybraným Spolupracujícím pojišťovnám. Tyto osoby mohou návazně Klienta kontaktovat písemnou, elektronickou i jinou formou za účelem akceptace Objednávky či za účelem učinění nabídky poskytnutí Klientem poptávaných Produktů a s nimi souvisejících služeb, s čímž Klient souhlasí.
  6. V případě, že Spolupracující pojišťovna/ pojišťovny budou od Klienta vyžadovat poskytnutí dalších osobních údajů, není Společnost již za ochranu těchto osobních údajů odpovědná, ale odpovědná je pouze přímo jednotlivá Spolupracující pojišťovna, které Klient osobní údaje předává.
  7. Aplikace v některých případech umožňuje také přímé uzavření Pojistné smlouvy mezi Klientem a Spolupracující pojišťovnou. V takovém případě stanoví další práva a povinnosti související s poskytnutím příslušných Produktů a s nimi souvisejících služeb (vedle těchto OP) konkrétní obchodní podmínky Spolupracující pojišťovny, které jsou předkládány Klientovi separátně k odsouhlasení v rámci procesu uzavření Pojistné smlouvy, včetně všech informací, které musí být Klientům dle obecně závazných právních předpisů povinně poskytnuty ještě před uzavřením Pojistné smlouvy (vztahuje-li se na daný Produkt tato povinnost). 
  8. Jakoukoliv Pojistnou smlouvu ve smyslu těchto OP uzavírá Klient na základě svého svobodného vlastního uvážení a výběru Spolupracující pojišťovny poté, co se Klient seznámil a porozuměl obchodním podmínkám Spolupracující pojišťovny a všem souvisejícím a Klientovi poskytnutým informacím. 
  9. Společnost vždy poskytuje Klientovi v rámci Aplikace pouze možnost uzavření příslušné Pojistné smlouvy se Spolupracující pojišťovnou a Společnost tedy nenese jakoukoli odpovědnost z právního jednání mezi Klientem a Spolupracující pojišťovnou, tj. tedy zejména odpovědnost z uzavření či z neuzavření příslušné Pojistné smlouvy, jakož i odpovědnost za práva a povinnosti smluvních stran z takto uzavřené Pojistné smlouvy plynoucí.

IV. DALŠÍ PRÁVA A POVINNOSTI

  1. Klient nesmí Aplikaci (její on-line rozhraní) nebo jakýkoliv její obsah používat zejména: (i) pro komerční účely; (ii) za účelem dalšího prodeje a/ nebo zprostředkování, včetně systematického vytěžování nebo znovu-použití jakékoli obsahu nebo části Aplikace; (iii) pro účely činění jakýchkoliv změn Aplikace; (iv) pro jakékoliv protiprávní účely.
  2. Klient bere na vědomí, že Aplikace, jakož i programové vybavení a další součásti tvořící Aplikaci (včetně jakéhokoliv loga, jakýchkoliv obrázků a jakýchkoliv značek Služeb) jsou chráněny autorským právem. Klient se zavazuje, že nebude vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení Aplikace nebo další součásti tvořící rozhraní Aplikace.
  3. Klient není oprávněn při využívání Aplikace používat mechanismy, programové vybavení nebo jiné postupy, které by mohly mít negativní vliv na provoz Aplikace. Aplikaci je možné užívat jen v rozsahu, který není na úkor práv ostatních Klientů, Společnosti, či třetích osob, a který je v souladu s jejím určením. 
  4. Klient bere na vědomí, že Společnost nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do Aplikace nebo v důsledku užití Aplikace v rozporu s jejím určením.
  5. Klient nesmí zneužít Aplikaci tím, že by na ní/ do ní vědomě zaváděl viry, trojské koně, červy, logické bomby nebo jiný materiál, který je závadný a technologicky škodlivý. Neoprávněný přístup k jakémukoliv serveru, na kterém je Aplikace a její databáze uložena, nebo k jakémukoliv počítači nebo zařízení připojenému k Aplikaci je zakázán. 
  6. Porušením těchto ustanovení, se Klient může dopustit spáchání trestného činu. V takovém případě může Společnost ohlásit takové jednání příslušnému orgánu činnému v trestním řízení a spolupracovat s těmito orgány sdělením totožnosti takové osoby (Klienta) a právo Klienta na používání Aplikace okamžitě zaniká. Společnost je kdykoliv oprávněna znemožnit přístup jakéhokoliv Klienta k Aplikaci, a to i bez udání důvodu.
  7. Společnost nenese odpovědnost za jakékoli ztráty nebo škody způsobené distribuováním typu denial-of-service útoku, virů nebo jiných škodlivých technologických materiálů, které mohou infikovat Klientovo počítačové vybavení či jiné zařízení, jakož i počítačové či jiné programy, data nebo jiné věci ve vlastnictví Klienta z důvodu používání Aplikace a/ nebo z důvodu stahování jakéhokoliv materiálu zveřejněného v Aplikaci, nebo na jakékoliv webové stránce s Aplikací související.
  8. Společnost rovněž není odpovědná za jakoukoliv újmu, která by mohla Klientovi vzniknout z důvodu zásahu vyšší moci, tj. události vzniklé bez možnosti přiměřené kontroly a mimo vliv Společnosti, která ze své podstaty nemůže být předvídána, nebo, pokud je předvídána, je ze své podstaty nevyhnutelná.

V. REKLAMACE SLUŽEB A ŘEŠENÍ SPORŮ

  1. Pokud se Klient domnívá, že Společnost nedodržela ujednání vyplývající ze Smlouvy, nebo Klient nesouhlasí s některým postupem, je oprávněn podat Reklamaci (dále jen "Reklamace"), a to bez zbytečného odkladu po onom plnění Společnosti, o kterém se Klient domnívá, že je vadné.
  2. Klient může Reklamaci uplatnit: (i) prostřednictvím reklamačního formuláře umístěného v rozhraní Aplikace; (ii) prostřednictvím E-mailové adresy Klienta na e-mailovou adresu Společnosti info@mepojistky.cz; (iii) písemnou Reklamací doručenou na adresu sídla Společnosti. Možný vzor takového Reklamace, který může Klient v dané souvislosti využít, tvoří přílohu č. 1 těchto OP.
  3. Pro vyřízení Reklamace je Klient povinen uvést: a) své jméno a příjmení; b) své rodné číslo a datum narození; c) svou trvalou adresu; d) případně číslo Smlouvy; d) předmět Reklamace a doložit případné podklady. Klient je povinen ve svém vlastním zájmu sdělit Společnosti co možná nejvíce podrobností o reklamované službě či jednání, která mohou přispět k rychlému vyřízení Reklamace.
  4. Pokud Reklamace nebude obsahovat všechny náležitosti dle předchozího odstavce, je Společnost povinna bez zbytečného odkladu požádat vhodným způsobem Klienta o doplnění Reklamace. Pokud Klient žádosti nevyhoví, je Společnost oprávněna Reklamaci odmítnout pro nedostatek součinnosti Klienta.
  5. Řádně vyřízená Reklamace bude odmítnuta, pokud byla Klientem podána opakovaně nebo již v dané věci rozhodl soud, popř. již v dané věci proběhlo řízení u České obchodní inspekce, IČO: 000 20 869, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2 (dále jen "Česká obchodní inspekce"), anebo uplynula promlčecí lhůta.
  6. Reklamace bude Společností vyřízena nejpozději ve lhůtě 30 (slovy: třiceti) kalendářních dnů ode dne doručení Reklamace Společnosti.
  7. Podání a vyřízení Reklamace je zdarma.
  8. Subjektem k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy, na který má Klient spotřebitel právo, je ve smyslu zákona č. 634/1992 Sb., zákon o ochraně spotřebitele, Česká obchodní inspekce, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Na předmětné internetové adrese je možné nalézt bližší informace o způsobu a podmínkách mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.
  9. Subjektem k mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů ze Smlouvy, na který má Klient spotřebitel právo, je dále Kancelář ombudsmana České asociace pojišťoven, internetová adresa: https://www.ombudsmancap.cz/. Na předmětné internetové adrese je možné nalézt bližší informace o způsobu a podmínkách tohoto mimosoudního řešení spotřebitelských sporů.
  10. Platformu pro řešení mimosoudních spotřebitelských sporů vyplývajících ze smluvního závazku uzavřeného on-line (nacházející se na internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr) má Klient spotřebitel taktéž právo využít.
  11. Veškeré spory vzniklé na základě těchto OP nebo v souvislosti s nimi, budou s konečnou platností řešeny obecnými soudy České republiky.
  12. Pokud vztah založený Smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Volbou práva dle předchozí věty není Klient jako případný spotřebitel zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).

VI. VÝPOVĚĎ SMLOUVY, ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY

  1. Klient je oprávněn Smlouvu kdykoliv vypovědět bez udání důvodu, a to prostřednictvím výpovědi zaslané Společnosti buďto prostřednictvím (i) E-mailové adresy Klienta na e-mailovou adresu Společnosti info@mepojistky.cz; nebo (ii) písemné výpovědi doručené na adresu sídla Společnosti. Výpovědní doba činí 1 (slovy: jeden) měsíc a začíná běžet prvního dne měsíce následujícího po měsíci, ve kterém je výpověď doručena Společnosti.
  2. Společnost je oprávněna Smlouvu kdykoliv vypovědět bez udání důvodu, a to prostřednictvím výpovědi zaslané na E-mailovou adresu Klienta nebo prostřednictvím Účtu (je-li v rámci Účtu taková funkcionalita zřízena). Výpovědní doba činí 1 (slovy: jeden) měsíc a začíná běžet prvního dne měsíce následujícího po měsíci, ve kterém je výpověď doručena na E-mailovou adresu Klienta.
  3. Klient, který je fyzickou osobou a spotřebitelem, je oprávněn od Smlouvy odstoupit s okamžitou účinností bez udání důvodu a bez jakékoliv sankce ve lhůtě 14 (slovy: čtrnácti) dnů ode dne uzavření Smlouvy, a to prostřednictvím odstoupení od Smlouvy zaslané Společnosti buďto prostřednictvím (i) E-mailové adresy Klienta na e-mailovou adresu Společnosti info@mepojistky.cz; nebo (ii) písemného odstoupení doručeného na adresu sídla Společnosti. Možný vzor takového odstoupení Klienta od Smlouvy, který může Klient v dané souvislosti využít, tvoří přílohu č. 2 těchto OP.
  4. Společnost je oprávněna od Smlouvy odstoupit s okamžitou účinností, a to prostřednictvím výpovědi zaslané na E-mailovou adresu Klienta nebo prostřednictvím Účtu (je-li v rámci Účtu taková funkcionalita zřízena), v případě podstatného porušení povinností Klienta vyplývajících ze Smlouvy, za nějž se považuje zejména porušení jakékoliv povinnosti Klienta uvedené v článku II. a IV. těchto OP. 
  5. V případě zániku Smlouvy dojde ze strany Společnosti zejména k: (i) ukončení poskytování Služeb; (ii) deaktivaci Účtu; (iii) výmazu všech údajů a dokumentů případně nahraných Klientem do rozhraní Účtu. 

VII. OCHRANA OSOBNÍCH ÚDAJŮ

  1. V souvislosti s využitím služeb Aplikace a/ nebo s vytvořením Účtu a/ nebo s uzavřením Smlouvy a/ nebo s poskytováním Služeb, Klient poskytuje Společnosti své osobní údaje, které je Společnosti oprávněna zpracovávat v souladu s příslušnými právními předpisy, zejména pak v souladu se zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů a v souladu s Nařízením Evropského Parlamentu a Rady (EU) 2016/679, o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů), tzv. General Data Protection Regulation, účinném v České republice od 25. 5. 2018 (dále jen "GDPR") a jinými přímo aplikovatelnými předpisy Evropské unie.
  2. Klient bere na vědomí, že jeho osobní údaje jsou zpracovávány primárně za účelem přípravy nabídky a poskytování Služeb a realizace návrhů Pojistných smluv pro Klienta na základě Objednávky. Pro tyto účely není ke zpracování osobních údajů Klienta zapotřebí souhlasu se zpracováním osobních údajů ze strany Klienta. Pokud Klient poskytne Společnosti jakékoliv další nepovinné osobní údaje, činí tak dobrovolně, na základě svého uvážení.
  3. V případě uvedení osobních údajů třetí osoby Klient prohlašuje, že tato třetí osoba souhlasí s uvedením údajů a s případným sjednáním vybraného Produktu. Pro tento účel se Klient zavazuje Společnosti kdykoliv na vyžádání doložit souhlas této osoby se zpracováním jejích osobních údajů. V opačném případě není Společnost jakkoliv odpovědná za újmu, která případně v této souvislosti této osobě vznikne a veškerou odpovědnost vůči této osobě i Společnosti za toto jednání nese Klient.
  4. Klient je oprávněn být na základě své žádosti kdykoliv, bez zbytečného odkladu, informován o tom, zda Společnost zpracovává jeho osobní údaje a v jakém rozsahu. Tuto informaci obdrží Klient bezplatně, včetně poskytnutí kopií o zpracovávaných osobních údajích. Za další kopie na žádost Klienta, může společnost Klientovi účtovat přiměřený poplatek na základě administrativních nákladů. Klient je oprávněn kdykoliv písemně požádat o odstranění svých osobních údajů z databáze Společnosti. Žádostí o výmaz není dotčeno právo Společnosti zpracovávat ty osobní údaje Klienta, které je Společnost oprávněna zpracovávat i bez souhlasu Klienta v souladu s příslušnými právními předpisy, a to na základě jiného právního titulu ke zpracování dle GDPR. Společnost si ponechá zejména údaje, které jsou nezbytné ke správě existujících smluvních vztahů, sjednaných jejím prostřednictvím.
  5. Poskytnutí osobních údajů je dobrovolné, Klient má právo přístupu k osobním údajům, právo na opravu osobních údajů a další práva zaručená mu GDPR a zákonem č. 110/2019 Sb., o zpracování osobních údajů. Klient bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje uvádět správně a pravdivě, a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat Společnost o změně ve svých osobních údajích. Klient potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné, a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.
  6. Klient souhlasí s tím, aby byly jeho osobní údaje poskytnuty Spolupracujícím pojišťovnám.
  7. Zásady ochrany osobních údajů Klientů jsou jakožto samostatný dokument zveřejněny v rámci Aplikace.

VIII. COOKIES

  1. Společnost informuje Klienta v souladu s ust. § 89 zákona č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o elektronických komunikacích), že Aplikace využívá pro svou činnost tzv. cookies. Soubory cookies slouží k personalizaci a analýze návštěvnosti. Cookies neslouží k získávání jakýchkoliv citlivých osobních údajů nebo k identifikaci Klienta jako konkrétní osoby. Pokud bude mít zařízení/ prohlížeč Klienta povolen použití cookies, bude Společnost vycházet z toho, že Klient souhlasí s využíváním standartních cookies ze strany Aplikace Společnosti.
  2. Zásady využívání souborů Cookies jakožto samostatný dokument zveřejněny v rámci Aplikace.

IX. FUNKCE BEZPEČNÁ JÍZDA

  1. Zvolí-li Klient v rámci Aplikace možnost využití Funkce, souhlasí s tím, aby Aplikace automaticky zaznamenávala skrze mobilní telefon Klienta zejména: a) geografickou GPS polohu Klienta, resp. mobilního telefonu; b) četnost/ rozsah užívání mobilního telefonu Klientem (zejména v podobě, jak často Klient mobilní telefon fakticky užívá, jak často telefonuje, jak často píše textové či jiné zprávy a/ nebo e-maily apod.) (Aplikace nikterak nezaznamenává samotný obsah užívání mobilního telefonu Klientem). V rámci Aplikace jsou pak ony zaznamenané údaje poskytovány jak Klientovi, tak Společnosti, s čímž Klient bez výhrad souhlasí.
  2. Využití Funkce je zdarma, tj. Klient za využívání Funkce Společnosti neplatí ničeho.
  3. Klient bere na vědomí, že Funkce nemusí být dostupná/ plně funkční nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení Společnosti, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob, popř. z jiných důvodů. Společnost není odpovědná za jakoukoliv újmu způsobenou Klientovi z důvodu nedostupnosti/ nefunkčnosti Funkce. Společnost je také oprávněna možnost využití Funkce kdykoliv bez udání důvodů zrušit a/ nebo omezit, a to buďto plošně (ve vztahu ke všem Klientům) a/ nebo konkrétně (ve vztahu ke konkrétnímu Klientovi).
  4. Klient může využívání Funkce v rámci Aplikace kdykoliv s okamžitou účinností zrušit.

X. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

  1. Tyto OP, jakož i veškeré právní vztahy vznikající či které v budoucnu vzniknou mezi Společností a Klientem v souvislosti s poskytováním Služeb se řídí právním řádem České republiky.
  2. Je-li některé ustanovení těchto OP neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Jakékoliv změny a/ nebo doplňky těchto OP vyžadují písemnou formu.
  3. Společnost je oprávněna znění těchto OP jednostranně měnit či doplňovat. Změna či doplnění těchto OP bude Klientovi Společností oznámena prostřednictvím oznámení zaslaného na E-mailovou adresu Klienta nebo prostřednictvím Účtu (je-li v rámci Účtu taková funkcionalita zřízena). Pokud Klient nemá z důvodu změny či doplnění těchto OP zájem na dalším poskytování Služeb, má právo Smlouvu jednostranně vypovědět, a to výpovědí adresovanou Společnosti ještě před nabytím účinnosti příslušné změny či doplnění těchto OP, buďto prostřednictvím (i) E-mailové adresy Klienta na e-mailovou adresu Společnosti info@mepojistky.cz; nebo (ii) písemné výpovědi doručené na adresu sídla Společnosti. V případě takové výpovědi Klienta Smlouva zaniká dnem nabytí účinnosti příslušné změny či doplnění těchto OP. Pokud Klient Smlouvu v dané lhůtě řádně nevypoví, platí, že Klient příslušnou změnu či doplnění těchto OP akceptoval a zavazuje se takto změněné či doplněné OP v plném rozsahu dodržovat.
  4. Kontaktní údaje Společnosti: adresa pro doručování: TIFRA s.r.o., IČO: 066 49 581, se sídlem Opletalova 1015/55, Nové Město, 110 00 Praha 1, e-mailová adresa: info@mepojistky.cz, telefonický kontakt: +420 777 432 513.
  5. Tyto OP nabývají platnosti a účinnosti dne 1.1.2023.

V Praze dne 1.1.2023
TIFRA s.r.o.